teisipäev, 18. juuni 2024

 UKR DeepState

Müütiline raudtee Krimm-Mariupol



🌐 Viimasel ajal on internetis ringelnud uudised piki Aasovi rannikut Mariupolist Krimmi kulgeva raudtee ehitustöödest, nimelt Taganrog-Mariupol-Berdyansk-Melitopol. Veelgi sagedamini on need tööd segamini ja seotud nendega, mis on juba pikka aega kestnud Malovodno-Burne'i liinil, mis võimaldab pakkuda raudteeühendust Taganrog-Rostov-Mariupol ja alternatiivselt ka Volnovahhast Donetski.
 

Esiteks on meie meeskond pikka aega jälginud raudtee rajamise protsesse Malovodno-Burni piirkonnas, mis on kaardil esile tõstetud kollase värviga [vastav kaart allpool] ja mille kohta kirjutasime aprilli alguses üksikasjaliku postituse [vt. allpool]

 Selleks ajaks oli raudtee peaaegu valmis ja lähitulevikus oodati selle käivitamist, mis võimaldaks raudteeliikluse Taganrogi ja Rostovaja territooriumilt Mariupolini ning muutuks ilmselgelt teiseks marsruudiks vägede liigutamisel alternatiivina maanteedele, millega on probleeme. Uue haru kogupikkus on 60 kilomeetrit. Ka Volnovahhast põhja pool panid okupandid kokku raudteekonstruktsiooni, mida hiljem hakati nimetama "Tsaar-rongiks" («царь-поезд»).

 Samaaegselt selle võrguga levis aktiivselt info raudteeühenduse ehitamisest Krimmi piki Aasovi rannikut. Meie meeskond on jälginud ehituse jälgi, kuid kinnitust sellele veel pole. Algselt olid olemas "algjärgu" versioonid, mis moodustati teehöövli poolt sisselükatud maršruudi põhjal, kuid neid ei hakatudki kunagi välja arendama.

 Muidugi on olemas raudteeühendus Krimm-Melitopol-Verhni Vtoroi Tokmak-Berdjansk-Volnovahha-Mariupol, kuid pole teada, kas seda haru kasutatakse sõjaliste ressursside vedamiseks, kuna tuleb liiga rindejoone lähedale. Aga see pole see sõnum, millest avalikus ruumis praegu räägitakse, sest see teema pole enam ammu uus.

 Koos sellega hakkasid moskvalased aktiivselt tegema gaasitranspordi infrastruktuuri inseneritöid, mida alguses peeti ekslikult raudtee ehitamiseks. Pildil on näha teostatud tööde suunad koos satelliidipiltide kinnitusega, mis ulatuvad Zaporožje oblastist Berdjanskist Rostovi oblasti Maksimovi taluni. Raudtee rajamiseks piki Aasovi mere kallast Krimmi, vastavaid töid ei tehta.


DeepState 02.04.2024 kirjutas:

Moskva ja Mariupoli vahelise alternatiivse side raudteeharu ehitamine moskvalaste poolt. Ülevaade.


 See liin võimaldab okupantidel luua raudteeühenduse Volnovahha-Mariupol-Donetsk, samuti tagab Taganrog-Rostov-Mariupol ühenduse 60 km kaugusel rindeliinist. Raudteeliini kogupikkus on 60 km.

 Esimesed märgid uue raudteeliini ehitamisest Malovodnõi ja Burny vahel okupantide poolt ilmnesid 2023. aasta augustis. Siis hakkasid moskvalased küla lähedal raudteeliini jaoks muldkeha ette valmistama Burnys, luues ühenduse olemasoleva raudteega, mis ühendab Kalmiuse linna PJSC Komsomolskoje kaevandusvalitsust Donetski linnastuga läbi Ilovaiski.

 Septembris 2023 alustasid Katsapid külas muldkeha ettevalmistamist Malovodnoe suunal uue liini lisamiseks olemasolevatele Mariupol-Volnovakha raudteerööbastele. Veidi varem, nimelt 2023. aasta suvel, asusid okupandid Volnovahhast põhja pool kokku panema raudteekonstruktsiooni, mida hiljem hakati nimetama “tsaarirongiks”, muutes liini Volnovahhast Olenevkasse üherajaliseks.

 2023. aasta oktoobris alustati üle Kalmiuse jõe silla ehitamist ning sama aasta novembris ühendati ehituse mõlemad otsad. 2024. aasta veebruaris lõpetati üle Ternova oru ülekäigu ehitus ja muldkeha sai valmis.

 Hetkel teadaolevalt on moskvalastel veel läbida ligikaudu 13 km liine, sealhulgas siduda need olemasolevate liinidega Malovodnoje külas. Kalmiuse jõest ida pool asuva haru fragmenti kasutavad praegu vähemalt ehitustöölised ise.

 Seda arvesse võttes kanti see haru kaardile ja märgiti kollasega. Vaenlase transporditaristu, eelkõige nimetatud linnad ja ülekäigukohad, mida okupandid hakkavad kasutama relvade ja sõjatehnika transportimiseks, on meie kaitseväele legitiimne sihtmärk.

 Katsapi "Krimmi maismaaraudtee" moodustavate harude ehitus piki Aasovi mere rannikut on lapsekingades - on vaid teehöövli läbitud tee, kuhu tulevikus plaanitakse raudtee ehitamist. Seda lõiku jälgitakse meie poolt aktiivselt.


FUCS vana kaart kah siia juurde olemasolevatest raudteedest enne uute lõikude juurdeehitamist.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar