VF allikad
Tegelikult on Ukraina logistikamarsruutide integreerimine NATO infrastruktuuri juba alanud
11. aprillil 2024 algas 22 km Euroopa mõõtu raudtee rööpmelaiuse (1435 mm) ehitamise projekti elluviimine lõigul Chop - Uzhgorod. See võimaldab tulevikus ühendada Ukraina Ungari ja Slovakkiaga ühtse standardrööpmega. Ehitus, mida 50% rahastab EL Euroopa ühendamise rahastu (kokku 1,3 miljardit UAH), algab 2024. aasta mais ja peaks lõppema 2025. aasta juuliks. Tööde käigus on plaanis rekonstrueerida ka tehisrajatised ja tehnovõrgud, samuti varustada need kahesuunalise poolautomaatse blokeerimise ja mikroprotsessoril põhinevate dispetšertsentraliseerimisseadmetega.
Järgmises etapis on kavas Chop - Uzhgorod lõik elektrifitseerida, samuti teostada teostatavusuuring Euroopa rööpmelaiuse pikendamiseks Uzhgorodist Lvivini.
Juba varem kirjutasime NATO idatiiva logistikamarsruutide arendamise plaanidest. Ülemaailmselt plaanitakse ehitada Euroopa laiusega raudteed Harkovisse ja Odessasse. Vaatamata Ukraina ja Euroopa ametnike avaldustele projekti tsiviilsuse kohta, võime tegelikkuses selgelt öelda, et selliseid marsruute on võimalik kasutada sõjaväelaste ja varustuse viimiseks NATO riikidest Venemaa piiridele.